Σάββατο, 8 Μαΐου 2010

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ DRAGSTER
Το DRAGSTER.
   Γεννήθηκε στους δρόμους της Αμερικής μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι πρώτοι αγώνες DRAGSTER,  άρχισαν αν γίνονται στις αποξηραμένες λίμνες όπως η Muroc στην έρημο Mojave της Καλιφόρνια, όπου τα hotrodders, άρχισαν να μαζεύονται  από την αρχή της δεκαετίας του 30 και οι ταχύτητές τους αρχικά έφταναν τα 100 mph.
   Κάποιος θα μπορούσε ακόμη και να υποστηρίξει ότι το DRAGSTER,  γεννήθηκε στο  Goltry, της Οκλαχόμα, το 1913, με τη γέννηση του Wally Parks, και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αργότερα θα γινόταν το επιτυχέστερο και με πολύ μεγάλη επίδραση αγώνισμα. Η οικογένεια του Parks, μετακόμισε στην Καλιφόρνια στις αρχές του 1920. Ο Parks,  είχε  από μικρός μεγάλο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα. Παρευρέθηκε στις πρώτες δοκιμές ταχύτητας στις λίμνες, γεγονός που  γοήτευσε πολύ τον κόσμο που τις παρακολούθησε την δεκαετία του 30.
Το 1937, ο Parks ήταν από τους ιδρυτές του Road Runners Club.
 
Η οργάνωση των αγώνων DRAGSTER.
  Tο 1947, ο Parks, εργαζόταν σαν δοκιμαστής αρμάτων μάχης για την General Motors. Ενώ δούλευε στο στρατό του Νότιου Ειρηνικού κατά την διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, βοήθησε στην οργάνωση της Southern California Timing Association και έγινε αργότερα ο γενικός διευθυντής της.
   Η πρώτη «εβδομάδα ταχύτητας,» της  SCTA έγινε στα φημισμένα αλατισμένα επίπεδα του Bonneville το 1949 και  ήταν το αποτέλεσμα μιας επιμελούς προσπάθειας του Parks,  που τότε ήταν γραμματέας της SCTA. Τότε οι αγωνιζόμενοι άρχισαν να τρέχουν «εναντίον του ρολογιού»,  πραγματικά, με ένα χρονόμετρο με διακόπτη, προσπαθώντας να κάνουν  τα οχήματά τους  να επιταχύνουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, παρά απλά  να επιτύχουν  υψηλές ταχύτητες.
   Η πρώτη πίστα DRAGSTER, στην Ana Santa, άρχισε να λειτουργεί σε ένα αεροδρόμιο στην νότια Καλιφόρνια το 1950, και κέρδισε γρήγορα τη δημοτικότητα.
  Όταν ο Parks έγινε συντάκτης του μηνιαίου περιοδικού Hot Rod, είχε πλέον τη δύναμη να δημιουργήσει την National Hot Rod Association το 1951 και «να δημιουργήσει κανονισμούς αγώνων μέσα από το χάος» με τη θέσπιση των πρώτων κανόνων ασφάλειας και τεχνικών κανονισμών, φροντίζοντας  να νομιμοποιήσει το αγώνισμα.
 Ήταν ο πρώτος Πρόεδρός του DRAGSTER.
 
Οι πρώτοι αγώνες της NHRA.
   Η NHRA, έκανε τον πρώτο επίσημο αγώνα της τον Απρίλιο του 1953, στο Los Angeles County Fairgrounds (χώρο στάθμευσης) της Pomona, στην Καλιφόρνια.
  Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, η πίστα με 6 εκατομμύρια δολάρια, επεκτάθηκε και ανακαινίστηκε. Οι  ιδιοκτήτες και η NHRA, οργάνωσαν τα  Winternationals, και το φινάλε της σεζόν το έκλεισε το Automobile Club of Southern California NHRA. Ο Πρόεδρος Dallas Gardner, ο οποίος πήρε τα ηνία το 1984, έκανε ανακαίνιση πάλι, αναβαθμίζοντας την ποιότητα της πίστας με εξέδρες, εξέδρες επισήμων και αύξηση των μέτρων ασφαλείας, όταν ο Parks, ήταν Πρόεδρος επιτροπών.
  Το 1955, η NHRA οργάνωσε το πρώτο εθνικό γεγονός , αποκαλούμενο απλά «Nationals» στην Great Bend, Kan.
  Έξι χρόνια αργότερα, τα «Nationals», άρχισαν να γίνονται σε διάφορα μέρη στη χώρα αναδεικνύοντας την άνθιση του DRAGSTER, πριν γίνει στην Ινδιανάπολη το 1961, το Winternationals το δεύτερο μεγάλο γεγονός  της NHRA.
   Το 2000, ο Tom Compton, έγινε ο τρίτος Πρόεδρος στην ιστορία NHRA  και ο Parks έγινε Πρόεδρος του μουσείου NHRA Motorsports.
 
  

Η απίστευτη επιτυχία

    Την  πέμπτη δεκαετία της, η NHRA είναι η παγκόσμια μεγαλύτερη λέσχη  με 80.000 μέλη, 140 πίστες μελών, περισσότερους από 35.000 αγωνιζόμενους, και περισσότερες από 5.000 διοργανώσεις event.
    Ο Parks έλεγε ότι  η αύξηση και η επιτυχία της NHRA είναι τεράστια. «Κανένας δεν θα μπορούσε να έχει συλλάβει τι έχει συμβεί. Είχαμε την φιλοδοξία να γίνουμε μια εθνική αθλητική οντότητα. Δεν προγραμματίζαμε και δεν εμπορευόμασταν τις μεγαλοφυΐες ή κάτι παρεμφερή. Τα πράγματα συνέβησαν ενώ πηγαίναμε με το ένστικτό μας. Είχαμε ακριβώς μια ιδέα και μια ισχυρή επιθυμία να είμαστε αυτοϋποστηριζόμενοι, για να ελέγξουμε το μέλλον μας και να είμαστε εμείς οι κύριοί του. Θελήσαμε να στηριχτούμε την οργάνωση και στις αξίες της. Είδαμε την ανάγκη αυτού που οδηγεί στον ασφαλή αγώνα DRAGSTER, και με τη βοήθεια πολλών καλών ανθρώπων και λίγης τύχης, φαινόμαστε να έχουμε επιτυχία».
 
  Περίπου ο όρος «DRAGSTER»
    Αν και τα ίχνη της ιστορίας του είναι σαφή, η προέλευση του όρου «DRAGSTER» δεν είναι. Οι θεωρίες είναι σχεδόν τόσο πολλές και ποικίλες όσο οι μηχανές που έχουν γίνει για πέντε δεκαετίες. Σειρές εξηγήσεων υπάρχουν, όπως μια απλή πρόκληση: «σύρετε το αυτοκίνητό σας από το γκαράζ και συναγωνιστείτε με σε κάποια περιοχή ». Ο "main drag" ήταν ένας δρόμος μιας πόλης, συχνά μοναδικός, αρκετά φαρδύς, ώστε να χωράει δύο οχήματα, για να τρέξουν τόσο ώστε να αποκτήσουν ταχύτητα πέραν του κανονικού. Τα πρώτα «DRAGSTER» οχήματα ήταν μικρότερα από τα αυτοκίνητα δρόμου, με ελαφρά βελτιωμένες μηχανές και ελαφρωμένα σασί, για να μειώσουν το βάρος. Τελικά, οι επαγγελματίες άρχισαν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα, σωληνωτά βάζοντας τη μηχανή στο παραδοσιακό μέρος, ακριβώς μπροστά από τον οδηγό. Τότε οι μηχανές, και τα καύσιμα, έγιναν πιο εξωτικά, ισχυρότερα, και, φυσικά, πιο ευμετάβλητα. Όπως σχεδόν όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα εξελίσσονται, έτσι και οι αγωνιζόμενοι αποκτούσαν εμπειρία, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τον εξοπλισμό τους. Η ασφάλεια και η καινοτομία οδήγησαν στα Top Fuel, με την μηχανή πίσω από τον οδηγό στις αρχές του 1970. Από τότε και μέχρι σήμερα η βελτίωση των οχημάτων και των μέτρων ασφαλείας είναι συνεχής.
         

Post At 2:35 π.μ. By Xaralampos Ioannidis

Follow Blog

Facebook Like

Copyrights

Blog Copyrights

myfreecopyright.com registered & protected

Rss Copyrights

myfreecopyright.com registered & protected

creativecommons

Άδεια Creative Commons

Profiles

Facebook ProfileTwitter ProfileYoutube ChannelBlogger ProfileGoogle Profile

Ads

 
Designed By X. Ioannidis